Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2013

Το κουκουβαγάκι μας

Για να τονώσω λίγο την άσκηση της ανάγνωσης , αλλά και για να ξεκινήσουμε τη φετινή μας χρονιά στην φιλαναγνωσία σκέφτηκα να φτιάξουμε ένα φιλαράκι που θα μας συντροφεύει.
Ηρθε λοιπόν η ώρα για το κουκουβαγάκι!
Το κουκουβαγάκι μας θα είναι ο σύντροφός μας στο διάβασμα.

Πώς το φτιάξαμε:
Χρησιμοποιήσαμε ρολά από χαρτί υγείας που  διπλώσαμε στο πάνω μέρος , κάπως έτσι:




Στη συνέχεια κόψαμε και κολλήσαμε τα μάτια.


Μετά το στολίσαμε με κομμάτια από χαρτί σε ποσότητες και χρώματα της αρεσκείας μας.


Έπειτα, κόψαμε και κολλήσαμε τα φτερά και το ράμφος.


Τέλος, βάλαμε άσπρες γραμμούλες για να φωτίσουμε τα ματάκια.

Και αφού τελειώσαμε με την κατασκευή του φίλου μας, του δώσαμε κι ένα όνομα!


Η ζωή του.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τη ζωή του. Είπα στα παιδιά πως το κουκουβαγάκι μας τρέφεται με ανάγνωση. Οτιδήποτε διαβάζουμε , από το κείμενο της ανάγνωσης μέχρι τα συστατικά μιας συσκευασίας , είναι τροφή γι' αυτό. Αν δε διαβάζουμε τίποτα , το κουκουβαγάκι μας πεινάει...και δε θέλουμε να πεινάει!
Δε χρειάζεται να διαβάζουμε δυνατά για να το ταΐσουμε, αφού το κουκουβαγάκι ακούει τη σκέψη μας και άρα τρέφεται ακόμα κι αν διαβάζουμε από μέσα μας!

Έτσι, για να το ταΐσουμε για πρώτη φορά πήγαμε στη βιβλιοθήκη, καθίσαμε στα μαξιλάρια μας και με το κουκουβαγάκι μας στο χέρι πήρε ο καθένας ένα βιβλίο για να διαβάσει μέσα στο Σαββατοκύριακο και την ερχόμενη βδομάδα.
                                                   Του διαβάσαμε και λίγο!


Για την όλη δραστηριότητα αφιέρωσα όλο το 2ωρο της ευέλικτης. Δε βιάστηκα καθόλου ούτε στην κατασκευή (που παίρνει χρόνο είναι η αλήθεια) ούτε στα υπόλοιπα. Τα παιδιά πήραν πολύ σοβαρά την περίεργη διατροφή που ακολουθεί το κουκουβαγάκι μας και ελπίζω κι εγώ η έρημη δασκάλα να βάλω ένα λιθαράκι στην προώθηση της φιλαναγνωσίας.

Τα κουκουβαγάκια μας σε πλήρη διάταξη! Περιττό να πω πως εντυπωσιάστηκα!




16 σχόλια:

  1. Τι όμορφη κατασκευούλα!!!Υπέροχη!!Μοναδική!!Μπράβο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι πολύ όμορφα Ιωάννα! Και έξυπνο το κολπάκι για την προώθηση της φιλαναγνωσίας! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάθε post και μια ανακάλυψη. Συγχαρητήρια για την όρεξη, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία. Είμαι κι εγώ δασκάλα της Β' Δημοτικού που τις περισσότερες ελεύθερες ώρες μου τις αφιερώνω στο να ψάχνω, να βρίσκω, να πλαστικοποιώ και να προσπαθώ όσο μπορώ να κάνω πιο χαρούμενη την ώρα των παιδιών στην τάξη, να ξεφύγω από τα τετριμμένα σε πείσμα των περισσότερων συναδέλφων μου που με αποτρέπουν γιατί το θεωρούν χάσιμο χρόνου. Πραγματικά χαίρομαι που "βρήκα" εσένα και το blog σου. Να είσαι σίγουρη ότι απέκτησες μια φανατική ακόλουθο. Και πάλι συγχαρητήρια. Μακάρι όλες οι δασκάλες να ήταν τόσο ευφάνταστες όσο εσύ. Ίσως τότε η λέξη "εκπαίδευση" στην Ελλάδα να είχε άλλη σημασία και ίσως κανένα παιδί δε θα έλεγε πως βαριέται το σχολείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mary σε ευχαριστω πολύ για υπέροχα λόγια σου! Χαίρομαι κι εγώ πολύ οταν βρίσκω ομοϊδεάτες συναδέλφους! η ουσία είναι αυτή: να αγαπάνε τα παιδιά το σχολείο! παιδιά που ανυπομονούν να πάνε στο σχολείο είναι ευτυχισμένα παιδια και αυτό θέλουμε!!!

      Διαγραφή
  4. Αγαπητές συναδέλφισσες, συγχαρητήρια για την υπέροχη και αξιοζήλευτη δουλειά σας. Πείτε μου, όμως σας παρακαλώ τι κάνετε για να κεντρίσετε, να συγκεντρώσετε την προσοχή των μαθητών σας και να κάνετε το μάθημα αξιοπρεπώς; Εγώ αδυνατώ, διότι μιλάνε ακατάπαυστα. Νιώθω ότι είναι σαν να μην υπάρχω; Τι μπορώ να κάνω για αυτό το μεγάλο και σοβαρό πρόβλημά μου; Ή τι να μην κάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή /ε συνάδελφε! Δες λίγο εδώ τη διαχείριση τάξης με βαση τη συμπεριφορά http://taksiasterati.blogspot.gr/2013/11/blog-post_11.html?showComment=1411124150084#c8937155406047733214. Δεν υπάρχει φόρμουλα όμως για όλα τα παιδιά. Το μυστικό πιστεύω κρύβεται στο πόσο καλά γνωρίζεις τα παιδιά (προτερήματα και αδυναμίες). Με βάση αυτά οργανώνεις το μάθημα ετσι ώστε να προσελκύει το ενδιαφέρον των περισσότερων (αυτοί θα φέρουν και τους πιο δύσπιστους σε συνεργασία). Φυσικά δε γίνονται πάντα όλα με μελιστάλαχτο τρόπο. Εγω τουλάχιστον είμαι πάντα αρκετά αυστηρή στην αρχή για να μπαίνει η βαση. Μετά μαλακώνω. Πάντα όμως τα παιδιά ξέρουν ότι τα αγαπάω και ότι ακόμα και το μάλωμα γίνεται για το δικό τους συμφέρον και όχι το δικό μου! Ευχομαι να σε βοήθησα. Αν υπάρχει κάτι άλλο στείλε μου μνμ εδώ ή στο mail να σκεφτούμε κάτι πάνω στα δικά σου παιδιά!

      Διαγραφή
  5. Εκπληκτική δραστηριότητα Ιωάννα!!!!!!Απέσπασες το ενδιαφέρον των παιδιών και ο δρόμος για την φιλαναγνωσία είναι σίγουρα ανοιχτός!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ιωάννα είσαι υπέροχη! Πολλά συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά σου, και ακόμα περισσότερα που τη μοιράζεσαι. Σε ευχαριστώ, με εχεις βοηθήσει πάρα πολύ με τις ιδέες σου!
    Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω πολύ Σοφία μου! Πολύ χαίρομαι που σου άρεσαν οι ιδέες!

      Διαγραφή
  7. Ιωάννα μου, έκανα την κουκουβάγια και τα παιδιά ξετρελάθηκαν! Έχω να προτείνω και κάτι που δοκίμασα για να μη φαίνεται το καφέ του ρολού.. Έκοψα λωρίδες γκοφρέ στο μέγεθος του ρολού και τις τύλιξα με κόλλα στικ (όχι υγρή) ώστε να "ντύσω" την κουκουβάγια και τα παιδιά έβαλαν όλα τα άλλα από πάνω!! Ευχαριστώ για την ιδέα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aaaaa πολύ ωραία ιδέα Φιλένια μου! Θα το δοκιμάσουμε κι εμείς!

      Διαγραφή
  8. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!