Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013

Μετρώ με εκατοστά , κεφ.4

Αρνούμαι να τα πω εκατοστόμετρα! Δηλαδή συγνώμη, ποιος τα λέει έτσι; Μόοοοοοοονο το βιβλίο.

Μπήκαμε στο 4ο κεφάλαιο λοιπόν και μάθαμε για τα εκατοστά. Τα είδαμε πάνω σε μεζούρα, σε μέτρο, σε χάρακα. Συγκρίναμε πράγματα που μπορούμε να μετρήσουμε με το μέτρο και με το εκατοστό. Επισημάναμε πως πάντα ξεκινάμε από το 0 αν θέλουμε να μετρήσουμε σωστά.
Στο βιβλίο μετρήσαμε τη μέση μας, τις πατούσες μας και το θρανίο. Μετά...

Ετοιμάζουμε τοστάκι!

Θέλοντας να βάλω τα παιδιά στη διαδικασία της γραπτής εξέτασης (τεστ) χωρίς όμως να φέρω πανικό και άγχος ούτε στα μικρά μου ζουζούνια ούτε και στους γονείς, σκαρφίστηκα το τοστ!
Το τοστ θα είναι ο έλεγχος που θα κάνουμε στο τέλος κάθε ενότητας , για να δούμε πόσο καλά μπορούμε να εφαρμόσουμε αυτά που μάθαμε. Φυσικά είναι μικρό, αφιέρωσα πάρα πολύ χρόνο (45 λεπτά)

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

Με το σεις και με το σας (3), σελ.25-26

Το τελευταίο κομμάτι αυτής της ενότητας το έκανα σε δυο μέρες , αξιοποιώντας το 2ωρο της Πέμπτης και το μονόωρο της Παρασκευής.
Το πρώτο κομμάτι είναι ως τη διαφάνεια 7. Εδώ ασχοληθήκαμε με αρκετά απαιτητικές δραστηριότητες , ωστόσο μπορέσαμε να τις ολοκληρώσουμε. Η δραστηριότητα 6 ήταν αρκετά διασκεδαστική,

Μεταμόρφωση της τάξης μας

Μονο ξεκούραση δεν είχε το Σαββατοκύριακο , αλλά άξιζε τον κόπο!
Μετά την πολύ πετυχημένη συνάντησή μου με τους γονείς , δεν αφήσαμε το χρόνο να πάει χαμένος και ριχτήκαμε αμέσως στη...μπογιά!
Ξεκινήσαμε την Παρασκευή στοκάροντας και μαζεύοντας.
Πολύτιμοι πρωτεργάτες ο κύριος Απόστολος και ο μπαμπάς Δημήτρης!
Η τάξη μας λοιπόν ήταν κάπως έτσι.

Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2013

Ειρήνη ή πόλεμο;

Το προηγούμενο Σάββατο ήταν η παγκόσμια μέρα ειρήνης. Ψάχνοντας να βρω κάτι για την ευέλικτη ζώνη της εβδομάδας , βρήκα  εδώ  μια πολύ καλή βιωματική δραστηριότητα.
Εγώ δεν αφιέρωσα μία ώρα αλλά όλο το δίωρο της ευέλικτης.
Ξεκίνησα ρωτώντας τα παιδιά τι τους αρέσει περισσότερο και γιατί. Φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο τα κορίτσια (και κάποια αγόρια) προτίμησαν την ειρήνη και κάποια αγόρια προτίμησαν τον πόλεμο και υποστήριξαν την άποψή τους πολύ σωστά (με τη λογική ενός 7χρονου εννοείται)! Άφησα τη συζήτηση εκεί

Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013

Λύνω προβλήματα με ζωγραφική και παιχνίδια (2), κεφ.3

Μετά τη χθεσινή μου απογοήτευση , κάτι έπρεπε να κάνω. Αποφάσισα λοιπόν να δουλέψουμε στην τάξη ομαδικά φτιάχνοντας προβλήματα με ζωγραφική και παίζοντας με τα ζάρια (όπως λέει και ο τίτλος).
Το φύλλο εργασίας έγινε στο σχολείο μέχρι το κομμάτι που είναι για το σπίτι. Δε δουλέψαμε στο βιβλίο σήμερα.
Στην πρώτη δραστηριότητα τα παιδιά με τα υλικά που τους έδωσα έπρεπε να σκεφτούν ένα πρόβλημα, να το διατυπώσουν , να το ζωγραφίσουν και να το λύσουν.
Μοίρασα σε κάθε ομάδα τα εξής υλικά: 1η ομάδα ξυλομπογιές (κοκκινες και πράσινες), 2η ομάδα συρματα πίπας (κοκκινα και πράσινα), 3η ομάδα ξυλάκια αριθμητικής (κίτρινα και μοβ) , 4η ομάδα μπισκότα (σοκολάτας και βουτύρου- που περίσσεψαν από τη χθεσινή συνάντηση)
Όλα ήταν από 2 είδη με διαφορετικό πλήθος , για να δουλέψουν πρόσθεση ή αφαίρεση(π.χ. 7 κόκκινες και 12 πράσινες ξυλομπογιές).

Μπορώ να πω ότι το χάρηκαν πολύ κι εγώ το ίδιο.


1η Συνάντηση με τους γονείς- Το δέντρο της προσφοράς

Το έχω αναφέρει και παλιότερα , αλλά πρέπει να το ξαναπώ. Η συνεργασία με τους γονείς είναι το Αλφα και το Ωμέγα για μια επιτυχημένη χρονιά.
Και είμαι από τις πολύ πολύ τυχερές , γιατί η τάξη αστεράτη δεν έχει μόνο αστεράτα ζουζούνια , αλλά και εξαιρετικά αστεράτους γονείς!!!
Χθες το απόγευμα μαζευτήκαμε για την πρώτη μας συνάντηση , που είναι και από τις πιο σημαντικές. Επειδή με τους γονείς έχουμε μια άψογη συνεργασία από την περσινή χρονιά, το κλίμα φυσικά ήταν χαλαρό και πολύ φιλικό. Ήπιαμε το καφεδάκι μας , φαγαμε και κανένα μπισκοτάκι και συζητήσαμε για τα πάντα!
Διαμόρφωσα έτσι τα θρανία , γιανα μπορώ να έχω οπτική επαφή με όλους

Τετάρτη, 25 Σεπτεμβρίου 2013

Λύνω προβλήματα με ζωγραφική και παιχνίδια , κεφ.3

Για άλλη μια φορά σήμερα ζορίστηκα στα μαθηματικά. Τις ασκήσεις του βιβλίου τις τελειώσαμε σχεδόν χτες και σήμερα μπήκαμε στο Τ.Ε.
Τα παιδιά κουράζονται πολύ και η συμμετοχή είναι σχετικά μικρή. Οι ασκήσεις δεν έχουν καθόλου γούστο και δεν αγγίζουν τα παιδιά. Νομίζω πως θα μπαίνω πλέον στο βιβλίο πολύ επιλεκτικά. Εσείς αντιμετωπίζετε τα ίδια προβλήματα;
Έφτιαξα και ένα φύλλο εργασίας για το σπίτι

Με το σεις και με το σας (2) σελ. 24-25

Συνεχίσαμε στη 2η ενότητα σήμερα , μιλώντας πάλι και ξεχωρίζοντας για το πότε μιλάμε ευγενικά με τυπικό τρόπο (με το σεις και με το σας) και πότε μιλάμε με φιλικό τρόπο.
Κάναμε τις ασκήσεις 1, 2, 3 του τετραδίου εργασιών για εμπέδωση.  Έπειτα παίξαμε το παιχνίδι της Χαράς και της Βάγιας (Τ.Ε. ασκ. 4).Ακολούθησε η λύση της άσκησης 4 του τετραδίου.  Συνεχίσαμε μαθαίνοντας τις ονομασίες των λέξεων ανάλογα με το πλήθος των συλλαβών τους. Τέλος κάναμε και τη δραστηριότητα της παρουσίασης (διαφανειες 14-22).

ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥ

Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

Με το σεις και με το σας (1)

Μπήκαμε και στη 2η ενότητα!
 Με το σεις και με το σας παρακαλώ! Και ήμασταν σήμερα μια ταξη όλο ευγένεια!
Υποδυθήκαμε ρόλους , άλλοτε ευγενικούς , άλλοτε φιλικούς και μερικές φορές και αγενεις. Μιλήσαμε για τις κανταδες, τη μουσική και το ρόλο της στη ζωή μας.
Όλη η πορεία διδασκαλίας στην παρουσίαση.

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Ημερολόγιο και πίνακας γενεθλίων

Τελευταία ανάρτηση για σήμερα άφησα το αγαπημένο μου  project. Δύο πίνακες που έκανα για τα γενέθλια των ζουζουνιών και την ημερομηνία.

Στον πίνακα του ημερολογίου έφτιαξα καρτέλες με τους μήνες , τις ημέρες, την ημερομηνία και το έτος. Απο κάτω έβαλα την καρτέλα "Ποιος γιορτάζει;". Καθημερινά ο υπεύθυνος του ημερολογίου θα βάζει τη σωστή ημερομηνία (διαλέγοντας από τις καρτέλες) και το όνομα του παιδιού που γιορτάζει (αν υπάρχει κάποιο). Στο cupcake μπαίνουν όσοι έχουν γενέθλια και κάτω από την καρτέλα όσοι έχουν την ονομαστική τους γιορτή.

Κανόνες προσέλευσης και αποχώρησης

Ένας πίνακας με τους κανόνες (τις οδηγίες ουσιαστικά) που πρέπει να ακολουθούμε το πρωί και το μεσημέρι. Βοηθάει πολύ στο να μη χάνεται άσκοπα χρόνος ούτε το πρωί , αλλά ούτε και το μεσημέρι.



Ο καιρός στην τάξη μας

Νομίζω ότι έχω αναφέρει ξανά το κόλλημά μου με το pinterest ! Σε μια από τις πολλές αναζητήσεις μου βρήκα μια πολύ όμορφη ιδέα για τον καιρό και προσπάθησα να την υλοποιήσω και για την τάξη μου.

Κεφάλαιο 2 , τετράδιο εργασιών , μετρώ ανάποδα

Μπήκαμε επιτέλους και στο τετράδιο εργασιών στο 2ο κεφάλαιο!
Από τις ασκήσεις κάναμε τις 3 πρώτες κανονικά , στη δ άσκηση κάναμε τις πράξεις χωρίς τις αριθμογραμμές (κάνοντας όλη τη δουλειά με τα δάχτυλα και το νου), ενώ την ε άσκηση δεν την κάναμε καθόλου (για να πω την αλήθεια δεν την κατάλαβα ούτε εγώ- παίζει και να υπάρχει λάθος).

Ανθολόγιο, Πρωτη μέρα στο σχολείο

Τελειώνοντας την 1η ενότητα της γλώσσας, κάναμε το κείμενο " Πρώτη μέρα στο σχολείο" από το ανθολόγιο. Πολύ γλυκό κείμενο που φέρνει στη μνήμη όλων μας το άγχος της πρώτης μέρας στο Μεγάααααλο σχολείο.
Στην παρουσίαση παρακάτω έχω όλη την πορεία διδασκαλίας, ωστόσο επειδή χρησιμοποιώ τα ψηφιακά βιβλία θα πρέπει να πω πως υπάρχουν κάποιες αλλαγές.
 Τα δευτεράκια μου , που έχουν το βιβλίο τους από πέρσι, δεν έχουν τη σειρά με το περιεχόμενο της τσάντας του

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2013

Φτιάχνω αριθμούς μέχρι το 100 και τους συγκρίνω (2)

Μπήκαμε και στο 2ο κεφάλαιο των Μαθηματικών σήμερα. Έχω την αίσθηση πώς με το βιβλίο πάμε Καβάλα μέσω Αθήνας...
Κάναμε τις ασκήσεις του βιβλίου κυρίως τους άβακες που μας αρέσουν και πολύ. Βέβαια δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το βιβλίο είχε πράσινες τις Δεκάδες και κόκκινες τις Μονάδες , όταν στην πρώτη τα κάναμε αντίστροφα. Εμείς πάντως τις χρωματίσαμε όπως έχουμε μάθει.

Στο δρόμο για το σχολείο (3) , σελ.18-20

Παρασκευούλα σήμερα και αν δε με ταλαιπωρουσε και το κρύωμα θα ήταν σουπερ!
Anyway...
Παρακατω έχω μια παρουσίαση με την πορεία διδασκαλίας για το 3ο και τελευταίο κομμάτι της 1ης ενότητας.
Το κείμενο απλό και εύκολο (αφού εξηγήσουμε το κυλιομένο σε όσα δεν το ξέρουν). Ο αγαπημένος Ροντάρι πάντα κατεφέρνει να εξάπτει τη φαντασία των μικρών ζουζουνιών.

Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2013

Στο δρόμο για το σχολείο (2), σελ.13-17

Παρουσίαση με την πορεία διδασκαλίας στο 2ο κομμάτι της 1ης ενότητας.

Φτιάχνω αριθμούς μέχρι το 100 και συγκρίνω (1)

Πριν μπω στο 2ο κεφάλαιο της 1ης ενότητας λέω να κάνω μια μικρή επανάληψη δουλεύοντας κάποιες ασκησούλες που κάναμε και πέρσι. Ετοίμασα ένα φύλλο εργασίας που θα το δουλέψουμε αρχικά στο σχολείο και αν μείνει κάτι θα πάει για το σπίτι (τυχεροί οι γονείς :Ρ).
Πριν από κάθε άσκηση θα προηγηθεί μια επαναληπτική άσκηση (στο ίδιο μοτίβο) στον πίνακα.
Φυσικά θα παίξουμε και τον κυρ Φάνη που κατενθουσίασε τα παιδιά!

Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2013

Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2013

Επανάληψη Α' τάξης ( 1)

Αν τα καλά πρέπει να λέγονται , τότε να λέγονται και τα κακά. Και να με συγχωρείτε αλλά το βιβλίο των μαθηματικών της β' (όπως και της ε') είναι κακό (για να μην πω κακά...). Έχεις μια εικόνα (σελ. 12) που μπορείς να κάνεις ένα σωρό δραστηριότητες και οι προτεινόμενες ασκήσεις είναι επιεικώς μέτριες.


Για να θυμηθούμε την α' :

Στο δρόμο για το σχολείο (1)

12.9.13
Αύριο λέω να μπω στην πρώτη ενότητα δειλά δειλά κάνοντας ουσιαστικά επανάληψη στην ύλη της Α'.
Θα ξεκινήσω με την εικόνα της σελίδας 10. Μου αρέσει να δοκιμάζω και να εξασκώ τις παρατηρητικές τους ικανότητες και γι ' αυτό πολλές φορές τους βάζω για ένα λεπτό (με το ρολόι) να κοιτάξουν πολύ προσεκτικά την εικόνα και μετα κάνω ερωτήσεις αφού έχουν κλείσει τα βιβλία.

Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2013

Παρουσιάζω τον εαυτό μου

Αύριο πρώτη μέρα μάθημα με τα πιτσιρίκια και σκέφτηκα πως θα είναι λίγο "βάναυσο"να μπούμε αμέσως στα βιβλία.΄Ετσι αποφάσισα να γνωρίσουμε μόνο τους ήρωες που παρουσιάζονται στην αρχή του βιβλίου κι έπειτα να παρουσιάσει κάθε παιδί τον εαυτό του συμπληρώνοντας το παρακάτω φύλλο εργασίας.

Δωράκια για την 1η μέρα - ημέρα του αγιασμού

Αύριο έχουμε αγιασμό στα σχολεία μας. Μεγάλη μέρα τόσο για τους μαθητές μας όσο και για τους γονείς και εμάς. Από πέρσι που είχα την Α' μου άρεσε να φτιάχνω δωράκια για τα ζουζούνια σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Θέλουν λίγο χρόνο να αφιερώσεις αλλά η ανταμοιβή (αυτό το γλυκό φαφούτικο χαμόγελο) άξίζει κάθε κόπο.
Πέρσι έφτιαξα κωνους σαν αυτούς που δίνουν στα γερμανικά σχολεία την 1η μέρα. Φέτος αποφάσισα να φτιάξω μολύβια. Οι εικόνες δεν είναι πολύ καλές γιατι τις τράβηξα με το κινητό. Αν προλάβω αύριο θα ανεβάσω κι άλλες.

Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

Διακόσμηση πόρτας

Ψάχνοντας ιδέες για το πώς να φτιάξω την πόρτα μου φέτος (ζήτω το pinterest !) βρήκα μια πολύ εύκολη κατασκευή με πολύ όμορφο αποτέλεσμα.

Έκοψα αστέρια όσα και οι μαθητές μου

Νέα χρονια!

Πάει και το καλοκαίρι...
Επιστροφή λοιπόν στα σχολεία με πολλή όρεξη για μια δημιουργική και χαρούμενη χρονιά παρά τις όποιες αντιξοότητες.
Νέα χρονιά νέο blog! Aφήνω το προηγούμενο - "Πρωτη και καλύτεροι"-  και ξεκινώ με φρέσκιες ιδέες και δημιουργίες  (να 'ναι καλά το pinterest) το επόμενο , που σκεφτομαι να το κρατήσω και για μόνιμο.