Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2014

Ο βυθός

Με όλες τις δραστηριότητες που κάναμε την ημέρα του περιβάλλοντος , αλλά και στο κεφάλαιο "Η θαλασσα" στη Μελέτη, τι πιο ταιριαστό από μια καλοκαιρινή κατασκευή του βυθού!
 
Χρειαστήκαμε
ένα κουτί από δημητριακά
τέμπερες
κόλλες (ατλακολ και υγρη)
τετράγωνα κομμάτια χαρτόνι (4Χ4 και 6Χ6)
πούλιες-παγιέτες
πράσινο και γαλάζιο γκοφρέ
κοχύλια και μικρά πετραδάκια
κλωστή
 
Πρώτα σχεδίασα ένα ορθογώνιο πάνω σε κάθε κουτί και τα παιδιά το έκοψαν. Το κομμάτι που περίσσεψε το πετάξαμε (στην ανακύκλωση βέβαια).
 
Επειτα βάψαμε με γαλάζια τέμπερα στο εσωτερικό του κουτιού.
 
 
Στη συνέχεια βάψαμε με τέμπερα ανακατεμένη με ατλακόλ το κουτί μας (το κάνει πιο ανθεκτικό). Θέλει προσοχή πού θα το ακουμπήσουμε μετά. Το αφήσαμε να στεγνώσει καλά.
 
Στη συνέχεια φτιάξαμε τα ψαράκια μας. Η ιδέα είναι από το pinterest φυσικά! Πήραμε τετράγωνα κομμάτια χαρτονιού και τα χρησιμοποιήσαμε για σώμα. Μετά κόψαμε στη μέση άλλα τετράγωνα , ώστε να γίνουν οι τριγωνικές ουρές. Για μάτια βάλαμε κύκλους άσπρου χαρτιού από το διακορευτή κάνοντας μια μαύρη βουλίτσα στο κέντρο του. Στολίσαμε τα ψαράκια μας με πούλιες και παγιέτες.
 
 
 
 
 
Όταν το κουτί μας είχε στεγνώσει, κολλήσαμε μερικές λωρίδες γαλάζιου γκοφρέ στην πλάτη του κουτιού. Φτιάξαμε φύκια ανοίγοντας μια λωρίδα πράσινου γκοφρε και τσαλακώνοντας την. Την κολλήσαμε στον πάτο. Με στρόγγυλες μεγάλες παγιέτες που μου έφερε η μαμά Μαρία φτιάξαμε τις μπουρμπουλήθρες κολλώντας και τις παγιέτες στην πλάτη.
 
 
Διαλέξαμε δυο μικρά ψαράκια και τα κολλήσαμε κι αυτά μαζί με έναν αστερία που φτιάξαμε. Κολλήσαμε επίσης και κοχύλια και πετραδάκια που μαζέψαμε σε διάφορες εξορμήσεις μας.  
 
 
Τα υπόλοιπα ψαράκια μας τα γυρίσαμε ανάποδα και κολλήσαμε στην πίσω μεριά ένα κομμάτι κλωστή. Το ίδιο κάναμε και με 3-4 παγιέτες - μπουρμπουλήθρες.
Επειτα έκανα εγκοπές σε κάθε κουτί με το κοπίδι στο πάνω μέρος του κουτιού. Τα παιδιά πέρασαν τις κλωστές από τις εγκοπές και κόλλησαν με σελοτέιπ.
 
Τελευταία πινελιά ήταν να κολλήσουμε κοχύλια στο περίγραμμα του κουτιού μας.
 
Ο τρισδιάστατος βυθός μας ήταν έτοιμος!
 
 
 
 
 
Την κατασκευή την ολοκληρώσαμε σε μια βδομάδα κάνοντας κάθε μέρα και από κάτι. Είναι χρονοβόρο , αλλά το αποτέλεσμα είναι πανέμορφο!
 
Στη Μελέτη , μετά από μια μακριά συζήτηση για την προστασία της θάλασσας συμπληρώσαμε και το παρακάτω φυλλάδιο.
 
 

Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

5 Ιουνίου: Παγκόσμια μέρα περιβάλλοντος

Παγκόσμια μέρα περιβάλλοντος η σημερινή και το σχολείο μας την τίμησε με διάφορες δράσεις.

Αρχικά ήρθαν από το Λιμεναρχείο Ιερισσού δυο λιμενικοί και μας παρουσίασαν με πολύ όμορφο τρόπο πώς μπορούμε να προστατέψουμε τη θάλασσα και τις ακτές , αλλά και πώς εμείς οι ίδιοι μπορούμε να προστατευτούμε από διάφορες απειλές που σχετίζονται με τη θάλασσα. Μιλήσαμε για την προστασία από τον ήλιο , το επικινδυνο κολύμπι και τα θαλάσσια παιχνίδια και σπορ ,  τη συμπεριφορά στην παραλία.

Στη συνέχεια πήγαμε στο λιμάνι όπου μαζί με το σύλλογο "Φίλοι του Περιβάλλοντος Ιερισσού" καθαρίσαμε την παραλία.

Φορέσαμε τα γαντάκια μας και μαζέψαμε τα σκουπίδια σε μεγάλες σακούλες. 
 
 
 
 
Μετά μας κέρασαν κι από ένα κουλούρι και χυμό για τον κόπο μας!
 
 

Επειτα οι λιμενικοί μας παρουσίασαν διάφορα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό των θαλάσσιων υδάτων από λάδια και πετρέλαια.

Τέλος , ένας δύτης μας γνώρισε με τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λαμβάνουμε , αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουμε αν κάνουμε κατάδυση.  Είδαμε τη στολή και όλο τον εξοπλισμό του που μας εντυπωσίασε!
 

Το απόγευμα , όσοι μπορέσαμε, συναντηθήκαμε στο δημαρχείο για τη 14η ποδηλατοδρομία που διοργανώθηκε πάλι από το σύλλογο "Φίλοι του Περιβάλλοντος Ιερισσού". Κάναμε μια μικρή βολτα (αγώνας για τα παιδιά!) και περάσαμε πολύ όμορφα!
 

Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι αξιέπαινες και ο σύλλογος "Φίλοι του Περιβάλλοντος Ιερισσού " αξίζει πολλά συγχαρητήρια! Σας ευχαριστούμε που μας δώσατε την ευκαιρία να συμμετέχουμε κι εμείς στις δράσεις σας!
 
Γιατί την Ιερισσό μας τη αγαπάμε πολύ!
 

Τρίτη, 3 Ιουνίου 2014

Για να γελάσουμε (2)- Μακαρονοπολιτεία

Συνεχίζουμε στη διασκεδαστική 23η ενότητα αυτές τις ημέρες πηγαίνοντας πιο χαλαρά , μιας και το τέλος πλησιάζει (αν και το καλοκαίρι άργησε να ξυπνήσει φέτος).
Δουλέψαμε τα περιεχόμενα στο βιβλίο και στο Τ.Ε. χωρίς δυσκολία και επεκτείναμε τις δράσεις μας ξεφυλλίζοντας βιβλία της βιβλιοθήκης μας που είχαν πίνακα περιεχομένων.
Συνεχίσαμε κάνοντας μια επίσκεψη στο Παγγαίο. Μέσα από το κείμενο και με διάφορες ερωτήσεις τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως ο Παγγαίο είναι ένα βουνό και πως ηλέξη όρος σημαίνει βουνό.
Αφού είδαμε τις ομορφιές του επεξεργαστήκαμε και το κείμενο. Κατηγοριοποιήσαμε τις έντονες λέξεις βρίσκοντας πως είναι επίθετα , αφού μπαίνουν και στα τρία γένη και στολίζουν (μας δείχνουν πώς είναι) τα ουσιαστικά.
Τα  βάλαμε σε 3 κατηγορίες ανάλογα με την κατάληξή τους και επισημάναμε την ορθογραφία τους. Είπα στα παιδιά πως υπάρχουν και εξαιρέσεις , αλλά δεν ανέφερα κάποια. Στη συνέχεια βρήκαμε για κάθε κατηγορία όσα επίθετα μπορούσαμε και συμπληρώσαμε μετά τις ασκήσεις στο Τ.Ε.
Στο κείμενο με τον Αρμπεν που είναι άρρωστος είδαμε τις εκφράσεις που χρησιμοποιούμε λέγοντας άλλα και εννοώντας άλλα. Προσπαθήσαμε κι εμείς να σκεφτούμε τέτοιες εκφράσεις. Μετά συμπληρώσαμε την αντίστοιχη άσκηση στο Τ.Ε.
Σήμερα κάναμε και το τελευταίο κομμάτι της 23ης ενότητας (το άφησα για το τέλος για να κάνω τα παρακάτω).
Το ποίημα Μακαρόνια μας άρεσε πολύ μέσα από τις αστείες λέξεις και τις όμορφες εικόνες που δημιουργησε στο μυαλό μας. Το διαβάσαμε πολλές φορές με διάφορους τρόπους. Εντοπίσαμε τις αστείες λέξεις και τις κατατάξαμε στις σύνθετες μιας και προέρχονται από την ένωση (το γάμο) δυο άλλων ΄λέξεων (με παπά το ομικρον που τις ενώνει).
Αλλάξαμε το ποίημα βάζοντας τον τίτλο Πατάτες και κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές στους στίχους, πράγμα που μας διασκέδασε ακόμα περισσότερο.
Αφού επεξεργαστήκαμε και τη γελοιογραφία του βιβλίου και εντοπίσαμε το κωμικό στοιχείο, αποφασίσαμε (η κυρία δηλαδή :P ) να φτιάξουμε τη μακαρονοπολιτεία του ποιήματος. Κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιασει και μια στροφή (2 ομάδες πήραν από 2 στροφές).
Μοιραστήκαμε κόλλες Α4 , μακαρόνια σε διάφορα σχέδια, μαρκαδόρους και τέμπερες και ξεκινήσαμε!
Πρωτα σχεδιάσαμε και μετά κολλήσαμε τα μακαρόνια. Μετά βάψαμε με μαρκαδόρο στο χαρτί και με τέμπερα στα μακαρόνια:
Μακαρονόσπιτα
Μακαρονολούλουδα
Μακαρονοκυπάρισσα και ιτιά μακαρονίσια
και φυσικά το μεταφορικό μέσο: το μακαρονοτρένο
Και ιδού η Μακαρονοπολιτεία μας!
Παρουσίαση