Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014

Επαναληπτικές ασκήσεις Χριστουγέννων

Οι τελευταίες μας μέρες κινήθηκαν σε πιο χαλαρούς ρυθμούς και ασχοληθήκαμε αρκετά με την πρόβα του θεατρικού μας και μικρές κατασκευές.

Ετοιμάσαμε τα δωράκια μας για τους αγαπημένους μας. Χρωματίσαμε γύψινα στολίδια και τα περάσαμε με αραιωμένη ατλακόλ για να γυαλίσουν. Ρίξαμε και την απαραίτητη χρυσόσκονη φυσικά.






Τα τυλίξαμε με γκοφρέ χαρτί και τα βάλαμε στα ξωτικά μας!

Την Πέμπτη πήραμε βαθμούς και φυσικά δεν μπόρεσα να μη φτιάξω επαίνους για τα μικρά μου αστεράκια! Μόνο χαμόγελα είχαμε αυτή την ημέρα!


Την Παρασκευή μιλήσαμε για τη γέννηση του Χριστού, διαβάσαμε μέσα από την παιδική Βιβλο το κομμάτι της γέννησης και παρακολουθήσαμε την ίδια ιστορία στα παρακάτω βίντεο.


Επειδή τη Δευτέρα έχουμε τη γιορτή μας και την Τρίτη έχουμε την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο εργοστάσιο σοκολάτας , έδωσα από χθες τις επαναληπτικές ασκησεις των Χριστουγέννων που η αλήθεια είναι πως είναι πολύ απλές και πολύ λίγες. Το έχω ξαναπεί: Οι γιορτές είναι για όλους μας και δεν είναι όμορφο να φορτώνουμε τα παιδάκια με ασκήσεις , αλλά και το τίποτα δε μου πάει.

Εκανα έτσι τη διάταξη για να τυπωθεί σαν βιβλιαράκι , αν ακολουθήσετε τις οδηγίες εκτύπωσης.

Επαναληπτικές ασκήσεις


επαναληπτικές χριστουγέννων , γλώσσα μαθηματικά from

Ioanna Chats
 

Η εκδοχή για το 2015-16 εδώ.
Η εκδοχή για το 2016-17 εδώ.

Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014

Στο ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου- Επανάληψη 3ης ενότητας

Αφιερώσαμε τις 3 τελευταίες μέρες κάνοντας επανάληψη μεσα από το κείμενο του Γλυκόσαυρου και τις ασκήσεις της 3ης ενότητας στο Τ.Ε.

Ξεκινήσαμε με το κείμενο του Γλυκόσαυρου. Ακούσαμε και το απόσπασμα.
Αφού το διαβάσαμε πολλές φορές, γιατι μας άρεσε το αστείο κείμενο, το είπαμε με δικά μας λογάκια και βρήκαμε όλες τις γλυκές λέξεις , τις κυκλωσαμε και τις βάψαμε.


Μετά κάναμε ένα διάλειμμα χορεύοντας τη Μπόσα Νόβα του ζαχαροπλαστείου (κάτι που επαναλαβάνουμε κάθε πρωί για να ξεκινήσει καλά η μέρα μας τις τελευταίες 3 μέρες).



Συνεχίσαμε με επανάληψη των γραμμάτων (διαφάνεια 4) και των παρεών (διαφάνεια 5 - οι παρεούλες εμφανίζονται σταδιακά φτιάχνοντας μια πρόταση την οποία πρέπει τα παιδιά να ανακαλύψουν).

Επειτα μπήκαμε στο Τ.Ε. και κάναμε τις ασκήσεις (τις ολοκληρώσαμε σε 3 μέρες χωρίς καθόλου βιασύνη και με την παρεμβολή των παρακάτω δραστηριοτήτων).

Ο Γλυκόσαυρος
Φτιάξαμε το δικό μας Γλυκόσαυρο γεμίζοντάς τον λέξεις και ζωγραφιές από γλυκά.







Τι να έχει ο σάκος;

Μοίρασα στα παιδιά τις εικόνες των σάκων και τις κολλήσαμε στο τετράδιο με σελοτέιπ από πάνω. Κάθε παιδί διάλεξε από τη σελίδα με τις εικόνες κάποια εικόνα και την κόλλησε στο σακί του. Επειτα σήκωσε το σακί και έγραψε από κάτω την πρόταση : Ο σάκος έχει...



Παιχνίδι με ζάρια
Παίξαμε μια χριστουγεννιάτικη εκδοχή του παιχνιδιού με τα ζάρια που παίξαμε στην επανάληψη της 2ης ενότητας. Πάλι χρησιμοποιήσαμε 2 ζάρια: ένα ζάρι με τα σύμφωνα : χ,λ,μ,ζ,γ,θ και όλα τα φωνήεντα που ξέρουμε ως τώρα (α,ι,ο,η,ε,υ).

Ρίχνουμε τα δυο ζάρια μαζί και βρίσκουμε την παρεούλα που σχηματίζεται.

Επειτα την εντοπίζουμε στο δεντράκι μας.



Αν δεν υπάρχει τη γράφουμε στις κενές μπάλες έξω από το δέντρο.

Κερδίζει αυτός που έχει τις λιγότερες άβαφες μπάλες στο δέντρο.

Παρουσίαση



ο γλυκόσαυρος from Ioanna Chats

Ασκηση με σακιά και επαναληπτικές ασκήσεις
 

επαναληπτικές ασκησεις 1 from Ioanna Chats

Επανάληψη στις ολικές λέξεις
 


Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2014

Αν ήμουν μέσα σε μια χιονόμπαλα...Δημιουργική γραφή - κατασκευοδραστηριότητα (craftivity)

Στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής με την οποία ασχολούμαστε φέτος , αποφάσισα να κάνω μια κατασκευοδραστηριότητα (εντελώς αδόκιμος ο όρος και απλά επακριβής μετάφραση του αγγλόφωνου craftivity, στην οποία συνδυάζουμε μια κατασκευή με κάποια δραστηριότητα σε κάποιο άλλο αντικείμενο- αγαπώ craftivities!).

Αν ήμουν μέσα σε μια χιονόμπαλα...

Προετοιμασία: Μια βδομάδα πριν ζήτησα από τα παιδιά να έρθουν στο σχολείο ντυμένα σαν να είχαμε χιονιά (σκούφο, γαντια , κασκόλ, μπουφάν). Με τον προτζέκτορα (για να δώσω πειστικότητα) έδειξα διάφορες φωτό από χιονισμένα βουνά. Φανταστήκαμε ότι βρισκόμασταν εκεί και πήραμε διάφορες πόζες για να φωτογραφηθούμε.
 



 

Σήμερα:
Κόψαμε αρχικά τις φωτογραφίες μας γυρω γύρω να μείνει μόνο το σώμα μας.

Στη συνέχεια κολλήσαμε τη φωτογραφία πάνω σε ένα θαλασσί χαρτί Α4 και γύρω κολλήσαμε επίσης κάποιες χιονονιφάδες (παγιέτες).

Μετά κολλήσαμε ένα πιάτο με σιλικόνη (η κυρία το 'εκανε αυτό) από πάνω, αφήνοντας ένα μικρό κενό από την πάνω μεριά για να το γεμίσουμε χιονι.


Συνεχίσαμε βάζοντας το ψεύτικο χιόνι και κλείνοντας το κενό που αφήσαμε. Κόψαμε το χαρτί που περίσσευε γύρω
από το πιάτο.


Τελευταία πινελιά στην  κατασκευή μας ήταν να βάλουμε ένα λευκό,  τρίγωνο κομμάτι κανσόν για βάση της χιονόμπαλάς μας.

Κάτω από τη χιονόμπαλα κολλήσαμε ένα μικρό χαρτί όπου θα γράψουμε με πολύ λίγα λόγια (μιας και είμαστε πρωτάκια ακόμη) όσα είδαμε στη χιονόμπαλα!


Αφήνοντας το κατασκευαστικό κομμάτι προχωρήσαμε στη δραστηριότητά μας. Κλείσαμε τα μάτια και φανταστήκαμε πως βρισκόμασταν μέσα στη χιονόμπαλά μας. Αφησα λίγο χρόνο  στα παιδιά να δουλέψουν στο μυαλό τους αυτή την ιδέα. Επειτα ζήτησα από κάθε παιδί να μας αφηγηθεί τι συμβαίνει μέσα στη χιονόμπαλά του. Κάθε παιδί αφηγήθηκε ό,τι και όπως το ίδιο ήθελε.
Αφού μίλησαν όλοι (και ήθελαν όλοι να μιλήσουν!), κλείσαμε τα μάτια μας και:
  •  ακούσαμε τους ήχους που υπήρχαν(παιδιά που παίζουν, το χιόνι που πέφτει, το χιόνι που πατάμε, τη χαρά) κ.α.)
  •  μυρίσαμε όλες τις μυρωδιές (χιόνι, κουκλουράκια και πίτα-που ψηνει καποιος εκεί κοντά, το κρύο)
  • νιώσαμε (κρύο, χαρά, αγάπη, ξενοιασιά)
  • γευτήκαμε το χιόνι


Στο τέλος , αφού τόσο πολύ συνεπαρμένοι ήμασταν, φτιάξαμε με τη φαντασία μας ένα χιονάνθρωπο μέσα στη χιονόμπαλά μας!



Η ιδέα είναι από εδώ.


 

Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2014

Προσθετική ανάλυση των αριθμών από το 6 ως το 10, κεφ.21

Για την προσθετική ανάλυση των αριθμών από το 6 ως το 10 αφιερώσαμε και πάλι όλη την εβδομάδα. Τα παιδιά έχοντας αρκετά φρέσκα όσα κάναμε στην προσθετική αναλυση ως το 5 δε δυσκολεύτηκαν καθόλου.

Ξεκινήσαμε και πάλι με δραστηριότητα πριν μπούμε στο βιβλίο.

Χριστουγεννιάτικες κάρτες
Μοίρασα στα παιδιά ορθογώνια κομμάτια κανσόν που τα διπλώσαμε στη μέση για να γίνουν καρτούλες. Μια κόκκινη και μια πράσινη.
 

Ακόμη τους έδωσα από 4 ορθογώνια κομμάτια χρωματιστό Α4 (το 1/8 της Α4 από άσπρο, ροζ, γαλάζιο και κίτρινο). Μοίρασα μετά στις ομάδες  διάφορα μικρά διακοσμητικά (δεντράκια, αστέρια, μπάλες και μικρές παγιέτες).



Κάθε παιδί είχε μπροστά του τις δυο κάρτες. Πήραμε τότε το γαλάζιο κομμάτι και γράψαμε τον αριθμό 6 πάνω. Μετά διάλεξε ο καθένας 6 δεντράκια και τα μοίρασε στις 2 κάρτες με όποιο τρόπο ήθελε.
 

Κατέγραψε στο γαλάζιο χαρτί το παρεάκι του. Επειτα γράψαμε στον πίνακα όλα τα παρεάκια και το ίδιο έκαναν όλοι στο γαλάζιο χαρτάκι τους.

Συνεχίσαμε με τον ίδιο τρόπο σε διαφορετικό χρώμα χαρτί κάθε φορά για:


  • το 7 , με 7 μπάλες



 

  • το 8 , με 8 αστέρι

  • το 9 , με 9 γιορτινές παγιέτες

Όταν τελειώσαμε με όλους τους αριθμούς ως το 9 , βάλαμε τα 4 χαρτάκια μας μέσα στην πράσινη κάρτα και την κάναμε βιβλιαράκι συρράπτοντάς τα. Τέλος στολίσαμε τις καρτούλες μας όπως θέλαμε.


Συνεχισαμε με το βιβλίο και το Τ.Ε. Στο βιβλίο γράψαμε τα παρεάκια που σχημάτιζαν τα καγκουρό και φτιάξαμε παρεάκια για το 10. Εδώ έδειξα στα παιδιά ότι μπορούμε να φτιάξουμε όλα τα παρεάκια ξεκινωντας από το 0 ως τον αριθμό που εξετάζουμε βρίσκοντας το συμπλήρωμά του κάθε φορά (μέχρι αυτό το σημείο γράφαμε τα παρεάκια με τη σειρά που επιθυμούσαμε).

Στο τετράδιο εργασιών κάναμε την εργασία με τα βιβλία μεταφέροντας την άσκηση στη γωνιά της ανάγνωσης.




Πήγαμε κι εμείς στη βιβλιοθήκη μας, αδειάσαμε 2 ράφια και μοιράσαμε σε αυτά διαδοχικά 6,7 και 8 βιβλία με όλους τους δυνατούς τρόπους.
 

Στο σπίτι δουλέψαμε τις ασκησούλες χωρίς να αντιμετωπίσουμε δυσκολίες.



Φύλλα εργασίας