Κυριακή, 8 Μαρτίου 2015

Κοντά στο τζάκι- "ραπάροντας" με τον τζίτζικα!

Στο νέο κεφάλαιο παρατηρήσαμε την παρέα να κάθεται κοντά στο τζάκι, να πίνει τσάι και να συλλογίζεται σε ποιον μπορεί να ανήκει το κλειδί.

Μετά την επεξεργασία εικόνας και κειμένου , ήρθαν η κ.Αντίθετη και ο κ. Συνώνυμος για να τους βοηθήσουμε να βρουν διάφορες λέξεις. Η άσκηση έχει αρχίσει να βοηθά πολύ τα παιδιά.

Ακολούθησε ο Ακης Οχταποδάκης
φέρνοντάς μας εικόνες για να τοποθετήσουμε στο κείμενο.
Τις βοηθητικές φιγούρες που χρησιμοποιώ τις βρίσκετε εδω.Εκτυπώνουμε σε Α3 έγχρωμα και πλαστικοποιούμε.

Προχωρήσαμε με τη γνωριμία μας με το νέο δίψηφο. Αφού το τοποθετήσαμε ηχητικά, θυμηθήκαμε το μύθο του Αισώπου που είχαμε δει πριν λίγες μέρες και συγκεκριμένα το τραγούδι του τζίτζικα. Αφού "ραπάραμε" για λίγο με το τραγούδι του τζίτζικα (τζτζτζ τζτζτζ τζτζτζ), καταλάβαμε τον ήχο του δίψηφου, τον ενώσαμε με τις γνωστές μας φωνούλες φτιάχνοντας συλλαβές και σκεφτήκαμε λέξεις που να το περιέχουν παίζοντας με την μπάλα (εγώ πετώ την μπάλα στα παιδιά και το παιδί που την πιάνει πρέπει να πει μια λέξη με τζ).

Συνεχίσαμε εντοπίζοντάς το μέσα στο κείμενο και δουλεύοντάς το με κάποιες αναγνωστικές δραστηριότητες.

Προχωρήσαμε με τις δραστηριότητες του κειμένου. Συμπληρώσαμε τα τζ στο γλωσσοδέτη του βιβλίου και τον διάβασα εγώ κανονικά (με γρήγορο τέμπο). Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν κι έτσι είδαμε μερικούς ακόμη γλωσσοδέτες, πιο απλούς , και όλοι κάναμε μια προσπάθεια να πούμε μερικούς. Εξηγήσαμεε τη λέξη γλωσσοδέτης και το καταλάβαμε καλά μέσα από τις προσπάθειές μας να τους πούμε.

Επειτα δουλέψαμε με τις εικόνες φτιάχνοντας όμορφες ιστορίες που τις μοιραστήκαμε με τους συμμαθητές μας.

Την επόμενη μέρα , αφού δουλέψαμε την ανάγνωσή μας (δραστηριότητες εδώ κι εδώ) και τις λέξεις της Αντίθετης και του Συνώνυμου, μπήκαμε στο Τ.Ε.

Εκεί δουλέψαμε τις εικόνες. Πρώτα θυμηθήκαμε τους γλωσσοδέτες και επαναλάβαμε μερικούς. Μετά διαβάσαμε τον κατάλογο (που βρήκαμε τη λέξη πάλι μέσα από το παιχνίδι της κρεμάλας) και εμπλέξαμε λίγα μαθηματικά κάνοντας διάφορες παραγγελίες και βρίσκοντας το ποσό που αντιστοιχούσε σε αυτές.

Συνεχίσαμε με τη λύση των ασκήσεων , που άρεσαν πολύ στα παιδιά.

Μια επιπλέον δραστηριότητα που κάναμε ήταν με βάση την ορθογραφία μας. Μιλήσαμε για το κόμμα που βάζουμε μετά το όνομα αυτού που φωνάζουμε όταν ζητάμε κάτι. Κάναμε πολλά παραδείγματα προφορικά, στον πίνακα και στο τετράδιό μας.

Κάναμε και παραδείγματα στα οποία δεν έπρεπε να βάλουμε κόμμα μετά το όνομα , μιας και δε φωνάζαμε κάποιον (για να ξεχωρίσουμε πότε βάζουμε και πότε όχι).
π.χ. Γιώργο, δώσε μου την ξύστρα.
Ο Γιώργος έδωσε την ξύστρα.
Μαζί με αυτά δουλέψαμε και τα σημεία στίξης , αναγνωρίζοντας πότε χρειαζόμασταν τελεία, πότε ερωτηματικό και πότε θαυμαστικό.


Το παιχνίδι της τελευταίας διαφάνειας δεν προλάβαμε να το παίξουμε , αλλά θα το παίξουμε όταν θα κάνουμε την επανάληψη της ενότητας.

Στην επανάληψή μας δουλέψαμε με τον τζίτζικα που έπινε τσάι και τραγουδούσε. Επρεπε να σκεφτούμε λέξεις που ταίριαζαν στην κούπα με τσάι (λέξεις με τσ) και λέξεις που ταίριαζαν στο τραγούδι του (λέξεις με τζ) και να τις γράψουμε στο αντίστοιχο μέρος.


Κολλήσαμε και τον τζίτζικά μας σε περιόπτη θέση για να μας θυμίζει το τραγούδι του.

Παρουσίαση


Δραστηριότητες



Ο τζίτζικας
http://printablecolouringpages.co.uk/?s=image+cicada

6 σχόλια:

  1. Απίθανα όπως πάντα!!!!!!Ο τζίτζικας υπερτέλειος!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητή Ιωάννα, σε παρακολουθώ πάντα με πολύ ενδιαφέρον. Κάνεις εξαιρετική δουλειά.
    Μια δασκάλα Α΄τάξης . Ρήτου Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχη και μοναδική Ιωάννα!!!!!!Ευχαριστούμε που είσαι τόσο γενναιόδωρη!!!!!!!!!Γεννημένη δασκάλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτο το τελευταίο που είπες ειδικά πηγε και κάθισε κατευθείαν στην καρδιά μου! <3 Σε ευχαριστω πολύ Δεσποινα μου!

      Διαγραφή

Αφήστε μου το σχόλιό σας! / Leave your comment here!