Τρίτη, 26 Μαΐου 2015

Οι αριθμοί ως το 70 - Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό , κεφ. 52-53

Εχουν χαλαρώσει πολύ οι ρυθμοί και τα μαθηματικά μας , αν και είναι το αγαπημένο μας μάθημα, γίνονται πιο χαλαρά και με πιο χαρούμενο ύφος.

Οι αριθμοί ως το 70

Σε αυτό το κεφάλαιο δε δυσκολευτήκαμε μιας και ήδη χειριζόμασταν αριθμούς μεγαλύτερους του 50. Ωστόσο κάναμε αρκετές ασκήσεις μέτρησης όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενες αναρτήσεις (παλαμάκια, γυμναστική , καράτε κλπ.).

Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό- Τερατώδεις πολλαπλασιασμοί

Χμ...

Πολλαπλασιασμός και Α' τάξη δεν πολυταιριάζουν. Κάναμε όμως φιλότιμες προσπάθειες να μπούμε ελαφρά στην έννοια φορές.

Εισαγωγικά δουλέψαμε το φυλλο εργασίας "εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό" με ασκήσεις που άρεσαν και φανηκαν αρκετά εύκολες στα παιδιά.

Συνεχίσαμε φτιάχνοντας το εποπτικό μας υλικό για μια 2η δραστηριότητα που είχα στο μυαλό για σήμερα. Χρησιμοποιήσαμε γι'αυτό την ώρα των εικαστικών της Παρασκευής.

Μοιρασα στα παιδιά κομμάτια οντουλέ χαρτόνι (κομμένα σε διάφορα άμορφα σχέδια). Κάθε παιδί πήρε από 5.

Φτιάξαμε τις κεραίες για τα τερατάκια μας τυλίγοντας σύρμα πίπας στο μολύβι μας. Βάλαμε 2 στο καθένα. Τις συρράψαμε (πρώτα κάναμε το λαθος να τα κολλήσουμε , αλλά δεν κολλούσαν!) στο κεφάλι.



Μετά κολλήσαμε (αυτά κόλλησαν ευτυχώς) από 3 μαυρομάτικα φασόλια για μάτια και τα αφήσαμε όλο το Σ/Κ να στεγνώσουν.


Σήμερα λοιπόν ήταν έτοιμα να τα χρησιμοποιήσουμε στο μάθημά μας!

Στο φύλλο καταγραφής συμπληρώσαμε τις κεραίες και τα μάτια που είχε το 1 , τα 2 , τα 3 , τα 4 και τα 5 τερατάκια μας.



Συμπληρώσαμε και χωρίς ιδιαίτερο κόπο τις ασκήσεις του βιβλίου και του τ.ε.

Σε αυτό που δώσαμε έμφαση σε αυτό το κεφαλαιο ήταν η μέτρηση ανά 2  (ως το 20), ανά 5 και ανά 10 (ως το 100) που τη δουλέψαμε και θα τη δουλέψουμε ως το τέλος της χρονιάς πολλές φορές με πολλούς διαφορετικούς (και διασκεδαστικούς) τρόπους!


Φύλλα εργασίας





Θα γράψουμε το δικό μας βιβλίο

Αφού επεξεργαστήκαμε την εικόνα , διαβάσαμε το κείμενο και εντοπίσαμε σε αυτό διάφορες πληροφορίες υπογραμμίζοντάς τες.

Με τη λέξη "Μακαρι" κάναμε κι εμείς ευχές (δε φτιάξαμε την αφίσα που λέω στην παρουσίαση, μιας και δεν ήθελα να τους κουράσω κι άλλο ,καθώς ακολουθούσε δραστηριότητα με μπόλικο γράψιμο).

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα μικρό βίντεο με φωτογραφίες μας από όλη τη χρονιά , για να θυμηθούμε όλα όσα κάναμε. Επειτα καταγράψαμε τις αναμνήσεις μας σε χαρτάκια και καθένας διάλεξε από μία (με διαδικασία κλήρωσης για να μην έχουμε μαλώματα).

Συνεχίσαμε με τη συγγραφή των ιστοριών μας δίνοντας σημασία μόνο στο κεφαλαίο στην αρχή και μετά από τελεία.
 Με την ολοκλήρωση της ιστορίας ξεκινήσαμε την εικονογράφησή της.

Σήμερα ξεκινήσαμε μιλώντας για το αύριο σαν χρόνο. Δε μας δυσκόλεψε να βάζουμε τα ρήματα στο αύριο ( Στιγμιαίο Μέλλοντα) και συνεχίσαμε με τη δραστηριότητα της παρουσίασης.

Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του Τ.Ε. και μετά την ολοκλήρωσή τους ρώτησα τα παιδιά : αν γίνετε μια μέρα διευθυντης/ντρια τι θα κάνετε; Τα παιδιά έδωσαν πάρα πολλές απαντήσεις! Ετσι έχοντας δώσει και πάρει πολλές ιδέες καθίσαμε να γράψουμε κάποιες από αυτές.



Όταν ολοκληρώσαμε και αυτό, φτιάξαμε το πορτραίτο μας. Στο πακέτο δραστηριοτήτων έχω τα πατρόν για το κεφάλι και τα μαλλιά. Τα έκοψα και τα πέρασα σε χρώματα αντίστοιχα του χρώματος των μαλλιών των παιδιών.


Τα παιδιά τα έκοψαν και σχεδίασαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου , βάζοντας και τα απαραίτητα γυαλιά!!!



Τέλος κολλήσαμε όλα αυτά σε ένα χρωματιστό χαρτόνι και θα τα κρεμάσουμε αύριο (γιατί σήμερα δεν πρόλαβα) στην τάξη μας.





Παρουσίαση



Κυριακή, 24 Μαΐου 2015

Να σας διαβάσω - Το αλφαβητάρι με τον ήλιο

Να σας διαβάσω;

Διαβάσαμε το κείμενο και το επεξεργαστήκαμε βρίσκοντας διάφορες πληροφορίες μέσα σε αυτο.
Ακούσαμε φυσικά και το τραγούδι των κοριτσιών.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για το τι θα μπορούσε να κανει κάποιος που θα ήξερε όλες τις γλώσσες του κόσμου. Σκεφτήκαμε κι εμείς τι θα κάναμε  αν γνωρίζαμε όλες τις γλώσσες του κόσμου!Φτιάξαμε μια αφίσα με τις απαντήσεις μας.
 





Στη συνέχεια μας επισκέφτηκαν 2 μάγοι.

 Οι μάγοι της χώρας του χθες. Ο ένας μάγος είναι ο μάγος Συνέχεια (μοβ) και ο άλλος είναι ο μάγος Για μια στιγμή (γαλαζιος). Είχα φτιάξει (πριν 2 χρόνια)κι ένα βίντεο με την ιστορία τους , αλλά δυστυχώς δεν ακούγεται πολύ καλά. Τους το έδειξα πάντως και τους άρεσε πολύ.

Αφού γίναμε μάγοι κι εμείς , μετατρέψαμε στο χθες συνέχεια και στο χθες για μια στιγμή διάφορα ρήματα.

Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε.


Το αλφαβητάρι με τον ήλιο
Κι εδώ ξεκινήσαμε με την επεξεργασία του κειμένου διαβάζοντάς το 2-3 φορές και απαντώντας στις ερωτήσεις εντοπίζοντας τα κομμάτια του κειμένου.

Συνεχίσαμε με τους ορθογραφικούς κανόνες που μας έφερε ο σοφός βάτραχος. Τους ορθογραφικούς κανόνες απλά τους επεξεργαζόμαστε τη δεδομένη στιγμή και σε καμιά περίπτωση δεν έχω την απαίτηση να τους μάθουν ή να τους θυμούνται αργότερα.

Παρουσίαση




να σας διαβάσω; το αλφαβητάρι με τον ήλιο from Ioanna Chats

 Οι μάγοι (για πίνακα αναφοράς)

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

Στη βιβλιοθήκη

Μπήκαμε στην 9η ενότητα στο πρώτο κεφάλαιο , "Στη βιβλιοθήκη".

Πρωτα επεξεργαστήκαμε εικόνα και κείμενο όπως πάντα βρίσκοντας πληροφορίες μέσα στο κείμενο και υπογραμμίζοντάς τες.

Συνεχίσαμε με την επίσκεψη της κυρίας Αντίθετης. Βρήκαμε λέξεις που ήταν αντίθετες μέσα στο κείμενο

και τις παρουσιάσαμε βρίσκοντας αντίστοιχα βιβλία από τη βιβλιοθήκη της τάξης μας (χοντρά, λεπτά, μεγάλα, μικρά κ.α.). Κάναμε και την άσκηση με τα αντίθετα στο Τ.Ε.




Προχωρήσαμε με την περιγραφή της βιβλιοθήκης. Αφού την εντοπίσαμε στο κείμενο ,

την συγκρίναμε με τη βιβλιοθήκη της τάξης μας. Καταγράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές στον πίνακα.


Μετά επισκεφτήκαμε , μέσα από ένα βίντεο, μια ξένη βιβλιοθήκη. Προετοιμαστήκαμε έτσι λίγο για την επίσκεψή μας την Τετάρτη στη βιβλιοθήκη της Βέροιας.



Συνεχίσαμε εντοπίζοντας τις επιλογές των βιβλίων των παιδιών. Αυτό έδωσε το έναυσμα για να κάνουμε μια δημοσκόπηση τόσο στην τάξη μας όσο και σε όλο το σχολείο. Για το λόγο αυτό μεταφερθήκαμε στην πλούσια βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Πρώτα καταγράψαμε τις κατηγορίες (5 βασικές και πιο δημοφιλείς και μία με κατηγορία ΑΛΛΟ , όπου βάζαμε όσα δεν εμπίπταν στις άλλες κατηγορίες) και χρωματίσαμε ανάλογα τα κουτιά (η βιβλιοθήκη μας έχει χρωματικό κώδικα και εξυπηρετεί πολύ!).


Στη συνέχεια διαλέξαμε ένα βιβλίο που θα θέλαμε πολύ να διαβάσουμε και με βάση το χρωματικό κώδικα των βιβλίων χρωματίσαμε την πίτα της τάξης μας.
 

Διαπιστώσαμε πως στην τάξη μας δημοφιλέστερη ήταν η κατηγορία των εικονογραφημένων ιστοριών (πράσινα).

Επειτα καλέσαμε κάθε τάξη (κάθε ομάδα ανέλαβε από μια τάξη και τη Στ'  την κάναμε όλοι μαζί) στη βιβλιοθήκη και τους ζητήσαμε να διαλέξουν ένα βιβλίο που προτιμούν. Κάθε ομάδα κατέγραψε και πάλι με βάση τον κώδικα τα βιβλία κάθε τάξης και έφτιαξε την αντιπροσωπευτική πίτα.
 
 




 Τέλος βγάλαμε τα συμπεράσματά μας για την πιο δημοφιλή κατηγορία βιβλίων σε κάθε τάξη και τα αναρτήσαμε έξω από την τάξη μας.


Για την παραπάνω δραστηριότητα αφιέρωσα το 2ωρο της Γλώσσας (για την επεξεργασία κειμένου) , αλλά και το 2ωρο της ευέλικτης για τη δημοσκόπηση.

Την επόμενη μέρα συνεχίσαμε με τις καρτέλες καταγραφής που έχει στο βιβλίο μας. Αφού την συμπληρώσαμε , καταγράψαμε και τα βιβλία της δικής μας βιβλιοθήκης (ο καθένας από ένα).



Συνεχίσαμε με το νέο χρόνο (ΧΘΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ) βάζοντας τα ρήματα σε αυτόν και επισημαίνοντας απλά τον κανόνα του -ίζω. Αν ένα ρήμα είναι σε ίζω το γραφω με γιώτα και στο τώρα και στο χθες. Αν δεν έχει ίζω βάζω ήτα. Απλά και χωρίς πολλή επιμονή.

Για το τέλος είχα μια δραστηριότητα με τον ταχυδρόμο να φέρνει τα ρήματα από το Πακέτο δραστηριοτήτων , αλλά δεν προλάβαμε να την κάνουμε.

Σήμερα κλείσαμε το 1ο κεφάλαιο με την επίσκεψή μας στην υπέροχη (και βραβευμένη) βιβλιοθήκη της Βέροιας.

Αφού είδαμε την πλούσια συλλογή από βιβλία, η κυρία Ιωάννα (όχι εγώ!) και η κυρία Γεωργία μας παρουσίασαν την ιστορία ενός βιβλίου




και μετά φτιάξαμε μια κατασκευή βασισμένη σε αυτό!

 Τελειώσαμε με μια μικρή ξενάγηση και στους υπόλοιπους χώρους της βιβλιοθήκης.

Επίσκεψη που την συνιστώ σε όλους του συναδέλφους , αλλά και τους γονείς που βρίσκονται σχετικά κοντά στη Βέροια.

Παρουσίαση


στη βιβλιοθήκη from Ioanna Chats

Δημοσκόπηση (επεξεργάσιμο)
 

δημοσκόπηση from Ioanna Chats

Δραστηριότητες