Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2015

Καλοκαιρινή εκδρομή-Ιχνη στην άμμο- Χελώνα Καρέττα Καρέττα

Καλοκαιρινή εκδρομή

Μπήκαμε και στη 10η ενότητα και θα επεξεργαστούμε όσα κείμενα προλάβουμε (κι έχουμε χρόνο και διάθεση) να δούμε. Δραστηριότητες έξτρα δεν έχω ,καθώς αρκετά τα ταλαιπώρησα τα καημενούλια μου ένα χρόνο, ας τα αφήσω να απολαύσουν τις τελευταίες μέρες.

Μιας και αυτη την εβδομάδα είναι και η δική μας εκδρομή το κείμενο μας άρεσε πολύ. Το δουλέψαμε όπως πάντα και απαντήσαμε στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του Τ.Ε. και ...τελειώσαμε σε μια μέρα!

Παρουσίαση


Ιχνη στην άμμο - Χελώνα Καρέττα Καρέττα

Αυτό το κεφάλαιο είναι το αγαπημένο μου και το δουλεύω λίγο διαφορετικά από όλα τα άλλα. Εστιάζω κυρίως στο πληροφοριακό κείμενο και μέσα από αυτό μαθαίνουμε πολλά για τις θαλασσιες χελώνες.

Επεξεργαστήκαμε σε 2 μέρες τα δυο κείμενα μαζί και κάναμε επιλεκτικά κάποιες από τις δραστηριότητες των 2 κεφαλαίων στο Τ.Ε.

Ξεκινήσαμε θαυμάζοντας τη χελώνα στο εξώφυλλο της παρουσίασης. Εντοπίσαμε αμέσως πως πρόκειται για μια θαλάσσια χελώνα.

Συνεχίσαμε με την εικόνα και διατυπώσαμε διάφορες υποθέσεις σχετικά με το τι μπορεί να ΄χει συμβεί. Μετά την ανάγνωση του κειμένου και αφού είδαμε τα βασικά σημεία 2-3 φορές κάναμε τη δραστηριότητα 1 του Τ.Ε.

Ακολούθησε το πληροφοριακό κείμενο για τη χελώνα Καρέττα Καρέττα. Κάθε παράγραφο την κάναμε ξεχωριστά και τη συνόδεψα με ένα ταιριαστό βίντεο. Αφού επεξεργαζόμασταν τις πληροφορίες βλέπαμε το βίντεο.
Εδώ τα βίντεο με τη σειρά που τα έχω στην παρουσίαση.

Γνωριμία με τη χελώνα.


 Τρώγοντας φύκια.


 Γεννάει 120 αυγά περίπου. Αυτή στο βίντεο έκανε 209!

 Ο άθλος της ζωής των μικρών χελώνων.


 Κι εδώ.

Τρώγοντας μια "λαχταριστή" μέδουσα...


Συνεχίσαμε συγκρίνοντας εικόνες στις οποίες άλλοτε η χελών τρώει μέδουσα και άλλοτε σακούλα. Επικροτήσαμε και διαφωνήσαμε ανάλογα.

Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. (του κεφαλαίου για την Καρέττα-Καρέττα). Δεν κάναμε τη 2η δραστηριότητα γιατί ήθελε πολύ γράψιμο για άλλη μια φορά...
Όταν τελειώσαμε ακούσαμε το τραγούδι "Σωστε τη χελώνα Καρεττα Καρέττα".


Μετά , αφού μας είχε μείνει αρκετός χρόνος (τη 2η μέρα), παρακολουθήσαμε το παρακάτω πολύ ενδιαφέρον (και για τα παιδιά!) ντοκιμαντερ.
 




Μετά από τόση ενασχόληση με τις θαλάσσιες χελώνες, στα εικαστικά μας φτιάξαμε από 2 πανέμορφα μικρά χελωνάκια.

Χρειαστήκαμε:
αυγοθήκες (τις κλασικές από πεπιεσμένο χαρτί)
τέμπερες
αφρώδες σε διάφορα χρώματα

Κόψαμε πρώτα το σώμα.


Μετά χρωματίσαμε τα καβούκια με πράσινη (με χρυσόσκονη) τέμπερα.


Επειτα κάναμε με το δάχτυλό μας βουλίτσες με κάποιο άλλο χρώμα.

Βάλαμε ματάκια με το μαρκαδόρο του πίνακα.

Κολλήσαμε το καβούκι πάνω στο χελωνάκι μας.


Να τα! Τρέχουν για τη θάλασσα!


Η ιδέα για τα χελωνάκια από εδώ.

Παρουσίαση


Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2015

Εκθεση βιβλίου - Αντίο όνειρά μου

Χαλαρώσαμε ή όχι ακόμα;

Εμείς την προηγουμενη βδομάδα τελειώσαμε και με την 9η ενότητα δουλεύοντας τα 2 τελευταία κεφάλαια.

Εκθεση βιβλίου

Όπως πάντα, επεξεργαστήκαμε εικόνα κείμενο και προσκλήσεις εντοπίζοντας πληροφορίες χρωματίζοντάς τες μέσα στο κείμενο. Παραλληλα είδαμε και τα βασικά στοιχεία μιας πρόσκλησης. Θα τα χρειαστούμε για να φτιάξουμε την πρόσκληση για τη γιορτή της λήξης του έτους.

Συνεχίσαμε με την ανάπτυξη των προτάσεων. Αφού είδαμε το παραδειγμα του βιβλίου , όπου κάθε παιδί συμπλήρωνε και από μια πληροφορία , προσπαθήσαμε να κάνουμε κι εμείς το ίδιο. Πήραμε πολύ φτωχές προτάσεις με 3-4 λέξεις και τις μετατρέψαμε σε πλούσιες και μεγαλοπρεπεις προτάσεις των 11-12 λέξεων.

Στη συνέχεια δουλέψαμε στο φύλλο εργασίας τις δραστηριότητες της παρουσίασης. Εντοπίσαμε τα διάφορα μέρη μιας πρότασης απαντώντας σε ερωτήσεις όπως : ποιος, τι κάνει, πότε , πού.



Αντίο όνειρά μου

Επεξεργαστήκαμε το ποίημα διαβάζοντάς το πρώτα 2-3 φορές. Πολύ ευκολα βρήκαμε και τα 3 όνειρα που περιγράφονται σε αυτό καθώς και τι λένε οι υπόλοιπες στροφές. Κάναμε κι ένα μαθηματικό διάλειμμα παίζοντας με τον πολλαπλασιασμό. Αφού βρήκαμε πόσους στίχους έχει μια στροφή , βρήκαμε τους στίχους που έχει όλο το ποίημα.


Συνεχίσαμε με τις δραστηριότητες του Τ.Ε. Την άσκηση με το όνειρο την κάναμε προφορικά στην τάξη και την έδωσα σαν άσκηση για το 3ήμερο. (Είπαμε χαλαρώσαμε!!!)

Την τελευταία άσκηση την εκτύπωσα σε Α3 κόλλες και άφησα να τη δουλέψουν ομαδικά κόβοντας τις παραγράφους του κειμένου και συναρμολογώντας το από την αρχή.




Παρουσίαση


έκθεση βιβλίου from Ioanna Chats

Φύλλο εργασίας